-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52064 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چه كنيم تا در عين خوف از خدا به رحمت او هم اميدوار باشيم ؟
انسان در عين ترس از خدا بايد به او رجا و اميد داشته باشد. خوف و رجا، دو بالاند كه با آنها، مقربان به هر جايگاهستودهاي پرواز ميكنند و مركبهاي تند پايي هستند كه گردنههاي سخت راه آخرت را ميتوان با آنهاطي كرد.
1 ـ رجا و اميد؛
عبادتي كه از اميد ناشي ميشود، بهتر از عبادتي است كه از خوف سرچشمه ميگيرد؛ زيرا نزديكترين بندگان به خدا،محبوبترين آنان است و محبت موجب غلبه رجا بر قلب ميشود.
قرآن ميفرمايد: «همانا پروردگارت بر مردم با گذشت است؛ اگر چه آنها ستم كردهاند».(رعد، آية 60)
رسول اكرم(ص) فرموده است: «قسم به كسي كه جز او خدايي نيست! هيچ مؤمني به خير دنيا و آخرت نرسيد؛ مگر باخوش گماني به خدا و اميدواري به او...».(الاخلاق، ص 384)
دو گروه از افراد بايد به دنبال يافتن داوري رجا باشند:
1 ـ كساني كه ياس بر آنان غالب شده؛ چنان كه عبادات را ترك كردهاند.
2 ـ كساني كه خوف تمام وجودشان را گرفته و در نتيجه چنان در عبادت افراط ميكنند كه با عبادتشان به خود و خانوادهخويش ضرر ميزنند.
2 ـ خوف؛
«خوف» عبارت است از تالم وسوزش قلب به سبب تصور امري ناخوشايند كه انتظار ميرود در آينده به انسان وارد شود.بهترين حالت آن است كه انسان همواره از خداوند و مقام ربوبي او، خائف و هراسان باشد.
خوف از خدا، گاهي به سبب شناخت خدا و صفات او و گاهي به علت كثرت جنايت و ارتكاب معاصي و گاهي نيز بهسبب همه اينها به اضافة شناخت عيوب نفس و جلال پروردگار است.
پس آن كس بيشتر از خدا ميترسد كه خدا را بهتر شناخته است. لذا نبياكرم(ص) ميفرمايد: «من بيش از همه شما، ازخدا خوف دارم».(الاخلاق، ص 387)
هر قدر معرفت بنده، به عظمت و جلال آفريدگار و برتري شان و علو مكان او بيشتر و به عيوب و گناهان خود بيناترباشد، ترس و خوف او نيز زيادتر ميشود.
اين بهترين حالت براي بندة مؤمن است كه موجب رجا و اميدواري به پروردگار خويش ميشود (نه ياس و نااميدي ازاو).
بنده هنگامي كه از خدا ميترسد، از گناه پرهيز ميكند؛ مانند بيماري كه از ترس طولاني شدن مرض، از غذاهاي ناسازگارميپرهيزد. خوف الهي همچنين به صفات و احوال شخص سرايت ميكند، آتش شهوات را فرو مينشاند؛ لذتهاي دنياييرا ناگوار ميسازد و طعم، شيرين معاصي در كامش، تلخ و مكروه ميشود.
نبي گرامي اسلام ميفرمايد: «هيچ بندهاي نيست كه قطرهاي اشك از ترس خدا از چشمش خارج شود و برگونهاشبغلطد؛ مگر آن كه خدا صورتش را بر آتش حرام كند».(الاخلاق، ص 389)
هم چنين ميفرمايد: «چون قلب مؤمن از ترس خدا بلرزد، خطايا از آن ميريزد، همان طور كه برگ از درختميريزد».(همان، ص 389)
پس شما نبايد از خوف الهي، گريزان باشيد ؛ بلكه خوف از او را بهترين درمان مشكلات و دردهاي معنوي بدانيد و درعين حال به رحمت و كرم او اميدوار باشيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.